Rakas ystäväni
On helmikuinen ilta täällä
minä muistan ystävää
jonka olen saanut vierelleni
ja kumppaniksi matkalleni.
 
Tää kaikki oli johdatuta Isän Taivaan
et vierelläni on saattomies
tähän vaivaan moneen
ja raskaaseen matkaan. 
 
Me saimme olla yhdessä
jossa saimme tutusta
aivan sydän juuria myöten.
Kiitosta nyt laulelen täällä.
 
Olen monta iltaa yksin
siellä jossain kaivannut
ja rukoillut, tuo ystävä
tännekin, jossa olen yksin.
 
Koti konnut kutsui meitä
puoliso ja lapset ikävöi
meitä, vierelle kulkemaan.
Meitä tarvitaan vielä siellä.
 
Emme kuitenkaan hyvästejä
ikuisesti siellä jättäneet,
saamme yhdessä vielä
sitä kanteleen soittoa kuulla.
 
Jos ei kanteleemme
soikaan täällä päällä maan,
niin soi kerran siellä rakkaitten
luona Taivahan salissa.
 
Ei siellä murhe ja risti enää
meidän ruumistamme paina,
vaan saamme entisten pyhäin,
kanssa kiitosta laulaa aina.
 
Tälläisiä terveisiä Siikajoelta
saapukoon sinulle ystäväni
rakkain sinne maisemiin missä olet,
jossa saat rakkaittesi kanssa matkata.
 
Oli ajatuksia tällaisa jotka
haluan sinulle laittaa.
Muista esirukouksin minua
et kerran Taivaan saavutan.
 
Hyvää yötä,